Noul SUV Compact cu linii precise și atent finisate te așteaptă la dealerul tău Mitsubishi din str. Intrarea Mangaliei nr. 78A.
Vei avea ocazia să descoperi un Mitsubishi Dinamic, Inovator și Provocator în același timp.
Eleganța acestui model îți va stimula dorința de a conduce dintr-o singură privire. Ca un atlet aflat în mișcare, forma unghiulară, sculptată și liniile exterioare abrupte și dinamice vor lăsa o impresie puternică oriunde vei merge.
Elegant ca un Coupé, insă fără indoială un SUV Mitsubishi Motors. Forma dinamică, sculptată proiectează puterea explozivă a unui atlet, de la fața sportivă pană la lămpile high-tech din spate. Totul armonizat într-o personalitate puternică ce vă inspiră să explorați.
Salonul Auto de la Geneva 2017 a marcat un punct de cotitură pentru Mitsubishi Motors Corporation (MMC) datorită premierei mondiale a noului Eclipse Cross SUV Coupé compact – primul model din noua generaţie de vehicule Mitsubishi Motors.
În contextul recentei aderări a MMC la alianța Renault-Nissan, Eclipse Cross va extinde baza de clienţi Mitsubishi Motors, pe lângă ASX (prezent şi viitor) şi Outlander (prezent şi viitor) dând o nouă direcţie mărcii şi construind pe baza a trei piloni principali ai produsului:
Design Îndrăzneț;
Condus dinamic;
Tehnologie Inovatoare;
Dinamic, inovator şi provocator, Eclipse Cross este noul SUV Coupé Mitsubishi Motors, cu aspect atractiv şi un stil de condus sportiv, care inaugurează noul limbaj de design al producătorului japonez Mitsubishi Motors Corporation, aducând segmentului o mulţime de caracteristici inovatoare.
Ducând marca Mitsubishi Motors acolo unde este într-adevăr locul ei, MMC s-a lansat în următoarea sa călătorie, transformând 80 de ani de experienţă 4WD (de la PX33 1936 cu tracţiune integrală), 35 de ani de expertiză SUV (de la Pajero iniţial din 1982), precum şi 30 de ani de tehnologie All-Wheel-Control (de la Galant VR4 Dynamic Four 1987 iniţial), în valori pentru viitor.
Autenticitatea mărcii în segmentul SUV vs competiție
Sistem 4WD încă din 1936/ Sistem Super-All Wheel Control (S-AWC) din 1987
SUV-uri: 77% din vânzările din Europa – CY16 (incl. L200/excl. RU/UA)
4WD: 49% din vânzările din Europa – CY16
Dinamica condusului, rădăcini sportive sonore (12 victorii Dakar/5 titluri WRC)
Tehnologie avansată
Pedigree Mitsubishi (100 de ani în domeniul producției automobilistice Mitsubishi/150 de ani de evoluție și ascensiune a grupului Mitsubishi)
Măiestrie japoneză
Poziționare de nișă (non-mainstream / calitatea mărcii japoneze)
Rezultatul acestei viziuni îl reprezintă noua generație de SUV-uri, Eclipse Cross 2017 fiind primul dintre acestea. Noul SUV Mitsubishi Motors, Eclipse Cross, va trebui să îndeplinească două misiuni esenţiale:
Este primul model din noua generație, prin care MMC își propune o poziţionare mai ambiţioasă a mărcii Mitsubishi Motors, în special în Europa;
Confirmă de asemenea strategia de produs a MMC ca jucător preponderent în segmentul SUV.
Provocarea
În acest sens, Eclipse Cross va veni în completarea gamei actuale, alături de ASX şi Outlander, cu o poziționare diferită: un SUV similar unui coupé cu un design deosebit, a cărui calitate japoneză fină, dinamică excelentă a condusului şi alte funcţii inovatoare vor extinde piaţa Mitsubishi Motors către noi clienţi:
- într-o piaţă a SUV-urilor aflată în continuă expansiune – aproximativ 25% din piaţa globală; – în care subcategoria „SUV Compact” se bucură de cea mai semnificativă creştere.
- în noul sub-segment cu dezvoltare rapidă al SUV-urilor Coupé, abordat de Mitsubishi Motors prima dată cu vehiculul concept XR PHEV 2013.
- în clubul restrâns al bradurilor SUV autentice, din care Mitsubishi Motors face parte.
Această nouă poziționare se reflectă în mod evident în numele ales – nu este un acronim ciudat, ci un nume real amestecând cu emoţie ce este mai bun din cele două lumi (ale MMC):
ECLIPSE: o referire la vehiculul sport Mitsubishi mult iubit, fabricat în SUA între 1989 şi 2012.
CROSS: o invitaţie de merge dincolo de graniţe, aşa cum este destinat a face un SUV.
Design atrăgător & provocator
Din dorința de a se adapta cât mai bine trendurilor actuale și de a satisface nevoile și asteptările clienţilor, care sunt mereu în căutarea elementelor ce se potrivesc personalității lor – maşini, haine, design de produs sau alte asemenea – MMC s-a angajat să adauge emoţia Designului la atuurile Ingineriei.
În acest sens, în ultimii trei ani a avut loc o reorganizare completă a operaţiunilor de Design global, formularea unei strategii de Design pe termen lung, exprimarea unei identităţi vizuale coerente, expresive şi autentice („DYNAMIC SHIELD”), etc,... toate demonstrate printr-o serie de vehicule concept aclamate si apreciate: 2015 XR PHEV II Concept, 2015 eX-Concept şi 2016 GT-PHEV Concept.
Mitsubishi-ness
Redefinind identitatea designului Mitsubishi – „Mitsubishi-ness” – a constat într-un proces aprofundat în trei faze succesive:
1. - în primul rând a constat în revenirea la rădăcinile grupului Mitsubishi, înțelegând că esența fundamentală a numelui Mitsubishi, a determinat un pedigree corporativ ridicat, ce datează încă din 1870, cu un background în domenii precum industria grea (construcția navală, industria aerospațială);
2. - în paralel, în cursul anului 2014, o discuție ce a avut loc între echipa de design MMC și clientii Mitsubishi Motors din diversele piețe globale, din Indonesia și până în Germania, a dezvăluit opinii recente despre vehiculele lor: robuste, sigure și puternice.
Pornind de la aceste premise s-a ajuns la concluzia că designul automobilului Mitsubishi trebuie să reflecte robustețea SUV-urilor produse de MMC, atât pe drumurile asfaltate cât și în teren accidentat, reamintind totodată de performanța dinamică a modelului Lancer Evolution, un alt model emblemă al mărcii, alături de Pajero și L200.
Expresia inițială a acestor concluzii, a fost noua identitate vizuală întruchipată de conceptul Dynamic Shield, prezentat la Salonul Auto de la Paris în 2014.
3. – cea de-a 3-a etapă s-a materializat în 2015, printr-o serie de workshop-uri de design, în care au fost implicați echipa de design MMC dar și alți reprezentanți ai piețelor globale, cu scopul de a formaliza și a conveni asupra unui set de valori, menite să devină ghidul de design al Mitsubishi Motors – rezultatul unei sesiuni de brainstorming fructuoase, prin intermediul căreia s-au identificat patru elemente fundamentale:
- lărgirea orizonturilor
- atractivitate
- dinamism sculptural
- măiestrie japoneză
În ansamblu, acest proces de cercetare intensivă a dezvăluit o expresie vizuală clară a brandului, precum și un sentiment puternic de autenticitate, o reflectare a pedigree-ului Mitsubishi de 150 de ani și, ca atare, un antidot puternic împotriva trendurilor trecătoare.
De la Concept la Realitate
Cu Eclipse Cross, aceste direcții strategice au devenit acum realitate cu o tranziţie clară de la XR PHEV II Concept la vehiculul efectiv fabricat, luând în considerare şi constrângerile legate de fabricaţie sau reglementare.
Acest aspect este evidențiat prin contururile extrem de dinamice ale vehiculului, asemenea liniilor unui atlet poziționat pe locul de start...
Linia mediană în formă de pană a vehiculului concept a fost păstrată pentru a accentua senzaţia de mișcare potrivită formatului de coupé – o senzaţie de dinamism accentuată mai departe de unghiul rapid al lunetei, ampatamentul lung si proporţiile scurte ale consolei-spate sau de aripile solide de pe față și spate.
Liniile laterale superioară şi inferioară adânc sculpturale au fost de asemenea preluate de la XR PHEV II Concept, reflectându-se una pe alta cu puternică substanţialitate, ca şi cum ar fi sculptate în metal.
Linia superioară învăluie partea din spate a maşinii cu un efect de linie de start sub luneta caracteristică divizată, de asemenea preluată de la concept car.
Bara de lumini pe toată lăţimea ce adăposteşte lumina de frână LED şi stopul LED montat la înălţime, proiectat pentru o vizibilitate mai bună pentru ceilalţi participanţi la trafic şi mai multă atitudine.
Atenția la detaliile ce se îmbină cu forma și funcția, fie că este vorba de ștergătorul din spate – poziționat sub spoilerul superior, pentru a nu deranja vizibilitatea și a nu interfera cu imaginea stilată – sau de tetierele spate complet retractabile – articolele ergonomice într-o concordanță vizuală perfectă cu conceptul SUV-urilor, acoperișul dublu (ce nu este disponibil pe varianta cu acoperiș panoramic) – o referință directă la sporturile cu motor dar și o modalitate elegantă de a crește înalțimea și de a spori aerodinamica autovehiculului.
Evoluţia identităţii vizuale puternic expresivă „DYNAMIC SHIELD”, unde lămpile de ceaţă şi semnalizatoarele pentru viraje sunt aşezate mai jos în suporturi mai îndrăzneţe, în timp ce unităţile cu faruri LED şi lămpi pe timp de zi sunt acum poziţionate mai sus – detaliile fine precum grila superioară contribuie la caracterul sportiv al mașinii.
Măiestrie japoneză
Pentru a susţine mai bine poziţionarea calitativă a mărcii, echipa de design MMC a decis de asemenea să îmbunătăţească semnificativ nivelul calităţii percepute pentru toate produsele viitoare. Începând cu Eclipse Cross, alegerea materialelor, texturilor, culorilor, formelor, etc. va corespunde mai bine conceptului de măiestrie japoneză, potrivită unei „Maison Japonaise de Qualité (firme japoneze de calitate)” cu o vechime de peste o sută de ani.
În exteriorul vehiculului, cea mai bună dovadă o reprezintă culoarea roşie nouă cu saturaţie ridicată dezvoltată prin intermediul procesului Takumi, pentru Eclipse Cross – acest roşu semi-transparent este alcătuit din şase straturi, stratul roşu fiind aplicat peste un strat argintiu metalizat + strat transparent, înainte de a fi la rândul lui acoperit cu un strat transparent final.
Acest proces inovator destul de delicat presupune o succesiune de două etape de uscare cu căldură, în timp ce programele special dezvoltate au scopul de a controla grosimea uniformă a straturilor şi a asigura un finisaj general de înaltă calitate.
În interiorul vehiculului, zone întinse precum bordul sau panourile uşilor sunt acoperite cu un material de calitate, moale, ondulat şi similar pielii – ce contrastează la atingere cu suprafaţa dură argintie – în timp ce tapiţeria din piele naturală (disponibilitate în funcţie de piaţă şi model) are cusături portocalii.
Ca un adaos la efectul deja creat, accente negru cărbune şi negru-pian sunt folosite pentru panoul de instrumente, volan, consola centrală şi panourile uşilor, în timp ce ramele argintii cu finisaj de înaltă calitate înconjoară bordul inferior, lamele consolei centrale, cotierele tip crose de hockey pe uşa din faţă, gurile de aerisire, etc.
În ansamblu efectul dorit este acela al asumării mature, ce corespunde pedigree-ului mărcii.
O abordare autentică de proiectare, adaptată de asemenea SUV-urilor Mitsubishi Motors, autentice în aceeași măsură, în care substanța are prioritate față de capricii, cum ar fi alegerea mânerelor solide ale ușilor din spate, în locul clapetelor negre.
Axa orizontală
O altă premieră pentru Eclipse Cross va fi implementarea noii arhitecturi a bordului dezvoltată de echipa de design MMC, unde organizarea este definită de un ax orizontal ce separă funcţiile în „Informare” (deasupra axului) şi „Operare” (sub ax).
În timp ce lărgeşte vizual interiorul vehiculului, acest aranjament raţional ajută şi la evaluarea atitudinii maşinii în timpul condusului, o funcţionalitate susţinută mai departe de o excelentă vizibilitate în faţă furnizată de bordul aşezat mai jos, optimizarea combinată a înălţimii capotei din faţă, forma şi înclinarea parbrizului şi poziţia dominantă a scaunului.
Mai jos, consola centrală înaltă oglindeşte aspectul şi senzaţia dinamică şi abilităţile Eclipse Cross, instalând şoferul într-un mediu similar unui cockpit.
Tehnologii avansate
Prelungind confortul dispozitivelor mobile familiare din ziua de azi, Eclipse Cross va avea un set de soluţii cool tech (disponibilitate în funcţie de piaţă şi modele) – primul model MMC astfel echipat.
Consola centrală lată ce împarte compartimentul frontal adăposteşte şi panoul de comandă tactil „Touch Pad Controller”.
O premieră pentru Mitsubishi Motors, această nouă interfaţă permite o operare mult mai intuitivă, față de operarea cu butoane rotative obișnuite. Touch Pad Controller poate controla funcţiile audio precum radio-ul şi iPod-ul, precum şi aplicatiile pentru Smartphone.
Mai sus, în partea superioară a bordului, Eclipse Cross dispune de sistemul MMC „Smartphone Link Display Audio” sau „SDA”. Accesibil printr-un afişaj touch screen subţire de 7-inch, permite şoferului să observe în siguranţă datele şi informaţiile cu o mişcare minimă a ochilor. Smartphone Link Display Audio din Eclipse Cross este compatibil cu sistemele de operare de pe majoritatea Smartphone-urilor actuale.
Şoferul poate diverse Aplicatii sau ecranul SDA pentru a obţine instrucţiuni optimizate pentru condiţiile de trafic, pentru a efectua şi prelua apeluri, pentru a accesa mesaje text şi pentru a asculta muzică, totul într-un mod care îi permite să rămână concentrat pe şosea. Poziționarea funcției Touch Pad Controller în consola centrală, permite şoferului să folosească cu uşurinţă SDA fără a fi nevoie să-şi schimbe poziţia.
Ultima din cele trei noi caracteristici cool tech introduse cu Eclipse Cross, încă extrem de rare în segment, este Head Up Display sau „HUD”.
Ecranul color poziționat la nivelul ochilor prezintă şoferului în câmpul său vizual un afişaj transparent cu informaţiile necesare operării vehiculului precum
- Adaptive Cruise Control (ACC)
- Forward Collision Mitigation (FCM)
- Adjustable Speed Limitation (ASL)
- Lane Departure Warning (LDW)
- Ultrasonic misacceleration Mitigation System (UMS)
- Cruise Control
- Indicator de schimbare a vitezelor
- Indicator centură de siguranță
- Indicator pentru uși deschise
- Navigație
Afişajul virtual din cristale lichide, full color, este calibrat pentru a minimiza distanţa între punctul focal şi câmpul vizual al şoferului, minimizând astfel mişcarea ochilor şi permiţând şoferului să citească informaţiile prezentate mai rapid şi mai în siguranţă.
Unitatea HUD este amplasată pe panoul de bord, în dreptul volanului şi se deschide sau se închide manual prin acționarea unui buton. Unghiul afişajului poate fi ajustat pentru poziţiile individuale de condus, iar luminozitatea se poate de asemenea regla potrivit nivelului de lumină ambientală (atât automat cât și manual).
Confort Inteligent
Datorită dimensiunilor sale compacte, Eclipse Cross furnizează ocupanţilor săi un mediu aerisit şi spaţios. Mulțumită ampatamentului său de 2.670 mm şi lăţimii generale de 1.805 mm vs. o lungime generală de 4.405 mm, acest spaţiu primitor beneficiază de un aranjament deosebit, oferit, printre altele, de un bord aşezat mai jos şi o banchetă reglabilă în spate.
Maximizând spaţiul de bagaje fără a afecta aspectul de SUV Coupé al modelului Eclipse Cross, bancheta din spate este divizată 60:40 şi poate fi reglată prin glisare şi înclinare. Pe lângă faptul că furnizează pasagerilor din spate suficient spaţiu pentru picioare (interval de 200 mm), le permite şi să adopte poziţia preferată (un interval de 16-32° şi 8 paşi de înclinare) şi să se bucure de drumuri mai lungi cu spaţiu suficient în zona capului, în ciuda siluetei care coboară spre partea din spate a vehiculului.
Designul inteligent al plafonului asigură un spaţiu confortabil pentru cap, chiar şi cu trapa panoramică opţională.
În paralel, pragurile înguste (dar foarte robuste) sunt complet acoperite în spatele panourilor inferioare ale uşilor, permițând pasagerilor să intre şi să iasă cu uşurinţă şi fără nici un risc de murdărire a picioarelor, chiar şi pe vreme urâtă.
În final, contribuind la senzaţia generală de calitate la bord, Eclipse Cross se va dovedi a fi un vehicul silenţios:
Zgomotul motorului este ţinut la minim datorită unui capac mare pentru motor şi datorită implementării strategice a unui material izolator fonic în cabină precum şi a utilizării de capace mari izolatoare fonic.
Transmiterea de zgomote de pe şosea către caroserie este redusă prin folosirea de bare transversale de suspensie în spate, fapt ce permite amortizarea zgomotelor. În plus, izolaţia fonică vastă din panourile caroseriei, precum şi folosirea de geamuri izolatoare fonic completează un design NVH optimizat pentru toate etapele, de la apariţia zgomotului până la transmiterea şi iradierea lui, pentru a furniza o linişte de cea mai înaltă calitate în interior.
Funcţionalitatea vehiculului
Dacă forma urmează funcţia, funcţia în schimb nu poate fi lăsată deoparte de dragul aspectului: cu Eclipse Cross, echipa de ingineri a MMC a intenţionat să definitiveze un SUV Coupé asortând dinamica condusului la eticheta „coupé”, vizând astfel rădăcinile sportive ale brandului:
Caroserie de înaltă rigiditate: un punct de pornire fundamental pentru orice vehicul auto-proclamat ca fiind construit pentru şofer. Eclipse Cross dispune de o caroserie foarte rigidă, concepută astfel încât să fie mai ușoară, realizându-se o economie a greutății (55+% mai mult oțel de înaltă rezistență la tracțiune).
Printre multe dispozitive structurale, un lonjeron în 3 puncte a fost integrat şi va fi montat la toate modelele ca echipament standard, precum şi consolidări specifice în partea de sus a capotei, in zona contra-aripilor, traverselor plafonului etc. Această structură conferă o percepţie mai directă a direcţiei pe şosea şi îmbunătăţeşte stabilitatea în linie dreaptă la viteze mai mari.
Îmbinările adezive structurale au fost utilizate destul de mult în deschiderea uşilor, deschiderea uşii portbagajului şi locaşul roţilor din spate. Acestea măresc rigiditatea la torsiune, oferind o percepţie mai fermă a direcţiei şi crescând calitatea cursei prin reducerea vibraţiei.
Suspensie fin calibrată:
Sistemul de suspensie al modelului Eclipse Cross (MacPherson în față) a fost dezvoltat vizând următorii factori: precizia, abilitățile de virare, un echilibru bun între confort și manevrabilitate precum și miscarea de ruliu limitata a caroseriei.
În acest sens, printre altele, reglajele fine au fost atent efectuate:
Amortizoarele faţă şi spate ale modelului Eclipse Cross folosesc supape cu răspuns rapid pentru performanţe mai bune de amortizare, şi un design al arcului care contribuie eficient la stabilitatea acestuia.
Suspensia spate foloseşte bucşe cu inserţie pentru braţele de sustinere superior şi inferior cat şi pentru braţul de reglaj al unghiului de convergenta. Rigiditatea lor scăzută le permite să absoarbă mai multe şocuri în timpul mişcării roţii şi să reducă semnificativ vibraţia neplăcută la drum în linie dreaptă.
Suspensia spate a căpătat rigiditate mai mare în faţa forţelor laterale, acest lucru conducând la o percepţie mai exactă şi fermă a direcţiei precum şi la o mai bună stabilitate a vehiculului.
Un factor cheie care contribuie la dinamica excelenta a modelului Eclipse Cross, sistemul electric de directie, nou proiectat, ce ofera mai putin zgomot si o senzatie mai buna in timpul deplasarii.
Sistemul de frânare echipat cu discuri ventilate a fost, de asemenea, imbunatatit fiind adoptate discuri frontale de 17 ", pentru a obtine performante mai bune.
*Introdus in 1987, pe sofisticatul model Galant VR4, sistemul initial de control integrat al dinamicii vehiculului (‘AWC’), a fost dezvoltat pe parcursul celor 10 iteratii ale modelului Lancer Evolution, inainte de introducerea unui nou model, cu motor unic Twin electric cu configuratie 4WD, modelul Outlander PHEV in 2012.
Sistemul de Control Integrat al Dinamicii Vehiculului (S-AWC)
Sistemul* S-AWC, patentat Mitsubishi Motors, poate fi înţeles ca o tehnologie-umbrelă ce acoperă diverse interpretări ale aceluiaşi principiu în funcţie de configuraţia tehnică a fiecărui vehicul. Indiferent de maşină, scopul lui este să gestioneze forţele ce apar in timpul condusului cat şi cele de frânare ale celor patru roţi, în particular prin reglarea cuplului divizat între roţile din stânga şi cele din dreapta.
Ca punct de pornire, sistemul 4WD transmite cuplul optim către roţile din spate, in functie de anumiti parametrii cum ar fi pozitia clapetei de acceleratie, viteza vehiculului şi condiţiile de drum, etc.
Apoi, la Eclipse Cross, S-AWC încorporează un sistem Active Yaw Control („AYC” – control activ al giraţiei) controlat de activarea franei individual pe fiecare roata. Astfel implementat, S-AWC determină cu precizie acţiunile şoferului şi comportamentul vehiculului, utilizând informaţii de la senzori privind direcţia, giraţia, cuplul, forţa de frânare şi viteza roţilor. Aşa cum solicită sistemul de controlul al giratiei, S-AWC direcţionează momentul giraţiei la componentele relevante ale sistemului pentru a sprijini vehiculul in a urma intocmai intenţia de virare a şoferului.
Sistemul S-AWC (Super - All Whell Control) imbunatateste manevrabilitatea in curbe, stabilitatea vehiculului la rularea pe drumuri drepte, la schimbarea de banda sau la rularea pe suprafete foarte alunecoase asigurand un raport de cuplu standard impartit intre puntile fata/spate de 100/0 %, raport ce poate fi modificat instant la nevoie pana la maximum 50/50 %.
Mai mult, sistemul S-AWC de la Eclipse Cross oferă trei moduri de condus, selectabile foarte usor actionand butonul dedicat amplasat pe consola centrala:
În condiţii normale, sistemul 4WD foloseşte modul AUTO pentru a gestiona cuplul şi a obţine cea mai bună economie de combustibil; dacă întâlneşte suprafeţe cu fricţiune redusă sau condiţii similare, distribuie automat mai mult cuplu către roţile din spate pentru o stabilitate mai bună a vehiculului
Modul SNOW este pentru suprafeţe acoperite cu zăpadă sau alunecoase.
Modul GRAVEL oferă performanţă 4WD completă pentru terenuri dificile, şosele mai puţin bune sau pentru a scoate vehiculul blocat în noroi sau zăpadă.
În funcţie de pieţe şi modele, Eclipse Cross va fi disponibil şi în 2WD (tracţiune faţă).
Un nou motor turbo alimentat pe benzină de 1,5 injecţie directă
Pentru modelul Eclipse Cross, Mitsubishi Motors a dezvoltat un motor pe benzină nou-nouţ, de mici dimensiuni cu 4 cilindri, pentru a furniza mai multă forţă şi un nivel ridicat de performanţe, dar în acelaşi timp si prietenos cu mediul.
Pe lângă furnizarea unui cuplu mai mare la turatii mici si medii ale motorului, fata de actualul motor MMC de 2,0 sau 2,4 litri pe benzină şi continuând cu o curbă de cuplu uniformă, pe o plaja mare de turatii ale motorului, motorul de 1,5 L răspunde imediat la acceleraţia şoferului. Acest lucru este posibil datorita faptului ca, printre altele, chiulasa face corp comun cu galeria de evacuare a sistemului de distributie variabila MIVEC, disponibil atat pe admisie cat si pe evacuare, cat si a turbocompresorului cu supapa de descarcare de tip WasteGate ... sau a tehnologiei de tratare cu azot a supapelor preluata de la lancer Evolution.
În plus, controlul exact al injecţiei duale de combustibil atat prin injectie directa (DI) in cilindru şi cat prin injectie in galeria de admisie (MPI), corespunde condiţiilor de drum si conduce la niveluri excelente de economie de combustibil şi emisii.
Cutia de viteze CVT cu Modul Sport cu 8 trepte
Disponibilă cu motorul de 1,5 pe benzină, această nouă cutie de viteze, cu „Modul Sport” include o funcţie de schimbare manuala a treptelor de viteza. Cu cele opt trepte de viteză ale sale, „Modul Sport” furnizează rapoarte de transmitere scurte, determinand motorul sa functioneze la potential maxim.
Noua cutie CVT foloseşte un nou sistem de control al modificarii raportului de transmitere (new ‘Step-up’ shifting control system), astfel incat se reduce senzaţia de „patinare” caracteristică transmisiilor CVT, când viteza masinii nu creste direct proportional cu turatia motorului. Logica cuplării în trepte ajută la furnizarea unei senzaţii puternice de accelerare folosind o modificare scurtă şi subtilă a forţei de actionare pentru a crea impresia că schimbarea treptelor de viteze se face ca la o transmisie automată tradiţională.
În funcţie de pieţe şi modele, Eclipse Cross 1,5 pe benzină va fi disponibil şi cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte
Caracteristicile de siguranţă
Pentru a răspunde cererilor pieţei, Eclipse Cross vine complet echipat cu cea mai nouă tehnologie inteligentă de siguranţă a MMC (disponibilitate în funcţie de piaţă şi modele). În baza abordării mai multor tipuri de senzori pentru a monitoriza întreg perimetrul maşinii, aceste sisteme anticipează situaţii care pot conduce la un accident şi sprijină şoferul în evitarea lor:
Forward Collision Mitigation (FCM) - Atenuarea coliziunii frontale: acest sistem se foloseşte de o cameră si un laser cu raza scurta de actiune situat in spatele parbrizului cat şi de un radar cu unde milimetrice, situat in spatele barei de protectie din fata (disponibil doar pe modelele echipate cu ACC), pentru a detecta vehiculele sau pietonii din faţă. Dacă sistemul FCM detectează un risc de coliziune avertizează sonor şoferul şi îl sprijină în atenuarea daunelor datorate unei coliziuni sau, în funcţie de situaţie, în evitarea unei coliziuni prin aplicarea automată a frânelor.
Lane Departure Warning (LDW) - Avertizare privind părăsirea benzii: acest sistem alertează şoferul când detectează că maşina este pe cale să iasă de pe banda sa. Sistemul LDW se activeaza la peste 65 km/h.
Blind Spot Warning system (BSW) with Lane Change Assist and Rear Cross Traffic Alert - Sistemul de avertizare a unghiului mort cu asistenţă la schimbarea benzii şi alertă privind traficul din spate: aici, folosind cele două radare cu unde radio situate în spatele barei de protecție din spate, sistemul avertizează şoferul cu privire la vehiculele care se apropie din spate şi din lateral şi îl sprijină în timpul schimbării benzii cat si la iesirea cu spatele din parcari fara vizibilitate laterala.
BSW functioneaza intr-un interval de 70 m de la spate (si 3 m de fiecare parte a autovehiculului) si o viteza de 10 km/h (18 km/h pentru alerta Rear Cross Traffic).
Aceste functii combinate detecteaza vehiculele existente in zona unghiului mort (din spate) a vehiculului folosind radarele cu unde radio, instalate in interiorul barei de protectie spate. Acestea pot reduce accidentele neplacute, cu functie auxiliara ce avertizeaza soferul despre prezenta unui alt vehicul in unghiul mort la schimbarea benzii de circulatie sau iesirea cu spatele din parcari fara vizibilitate laterala, prin intermediul indicatorilor luminosi din oglinzile exterioare si a avertizarilor sonore.
Adaptive Cruise Control (ACC) - Cruise Control adaptiv: folosind radarul de 77 GHz cu unde milimetrice, mentionat mai sus, acest al patrulea sistem controlează distanţa faţă de vehiculul premergător, încetinind Eclipse Cross pentru a intra în ritmul celuilalt vehicul din faţă. Cu o atingere a pedalei de acceleraţie sau o atingere a unui buton se poate reveni când vehiculul din faţă se îndepărtează sau îşi măreşte viteza (în limitele legale).
Utrasonic misacceleration Mitigation System - Sistemul ultrasonic de atenuare a accelerării accidentale: această soluţie inteligentă gestionează puterea motorului evitand accelerarea bruscă atunci când, un alt vehicul sau un obstacol se afla in fata sau in spate, sau cand şoferul confundă acceleraţia cu frâna şi apasă prea tare si prea rapid. Sistemul functioneaza intr-un interval de 4 metri (fata si spate) si sub 10 km/h.
Automatic High Beam (AHB) - Fază lungă automată: AHB monitorizează farurile şi luminile de ceaţă in functie de vehiculele ce vin din sensul opus precum şi iluminatul stradal şi nivelul luminii ambientale şi trece automat de la fază lungă la fază scurtă şi invers, în mod corespunzător. Modificarea starii este monitorizata printr-o camera de asistenta a soferului, situata in spatele parbrizului.
Multi-around Monitor w/Bird View image - Monitor Multi-around cu imagine de sus: în jurul vehiculului sunt amplasate 4 camere ce pot afisa pe ecranul unitatii multimedia 5 vederi diferite: faţă, spate, lateral (dreapta şi stânga) precum şi o imagine compusa de sus, aeriană 360°, folositoare la parcarea în spaţii stramte, suplimentate de linii de ghidare pentru parcare afisate pe ecran in functie de miscarea efectiva a volanului. Aceasta functie electronica inteligenta pentru parcare este completata mai departe de un set de senzori de parcare, 4 pe fata si 4 pe spate, ce alerteaza soferul de prezenta obiectelor aflate in apropierea autovehiculului (sub 15 km/h).
Electric parking brake & Brake Auto Hold - Frână electrică de parcare şi funcţia de frânare Auto Hold: când este activată această funcţie, maşina rămâne pe loc după eliberarea pedalei de frână. Va fi decuplată automat atunci când şoferul apasă pedala de acceleraţie.
Toate aceste sisteme vor asigura modelului Eclipse Cross o paleta vasta de functii ce acopera siguranta pasiva, incluzand structura RISE* specifica Mitsubishi Motors, un set de 7 airbag-uri, o dezvoltare aprofundata in ceea ce priveste protectia pietonilor.
Note:
Informațiile afișate variază în funcție de tipul de motor. Unele funcții pot să nu fie disponibile, în funcție de modelul de smartphone sau de player.
Rockford Fosgate® și logo-urile asociate sunt mărci comerciale înregistrate ale Rockford Corporation în Statele Unite și alte tări. DTS Neural Surround™ este marcă comercială a DTS, Inc.