› Un clasic actualizat: noua OCTAVIA a fost revigorată cu un design mai emoțional și tehnologii inovatoare
› În premieră: display-ul head-up, tehnologia shift-by-wire și scaunele Ergo benefice spatelui
› Sisteme de propulsie: hibrid plug-in, micro-hibrid, plus clasicele motoare pe benzină și diesel
› Exteriorul: dimensiuni mai mari și design mai emoțional și mai spectaculos
› Interiorul: design nou și planșă de bord pe mai multe niveluriMladá Boleslav, 16 martie 2020 - Și mai bună, și mai spațioasă, și mai sigură, și mai conectată, și mai emoțională ca niciodată: odată cu lansarea celei de-a patra generații a modelului cu cele mai mari vânzări din istoria mărcii, ŠKODA a atins o nouă dimensiune. Noua ooo a devenit acum mai lung și mai lat decât predecesorul și are un portbagaj chiar și mai mare, plus un caracter și mai emoțional, grație noului limbaj de design ŠKODA.
Noul concept al interiorului combină spațiul extraordinar cu funcționalitatea excelentă, la care sunt adăugate și materialele de calitate superioară și mai multe noi detalii ingenioase. Dotările inovatoare de conectivitate și noile sisteme de asistență oferă acum niveluri chiar și mai înalte de confort și siguranță.Bernhard Maier, Președintele Consiliului de Administrație ŠKODA, a declarat: ”OCTAVIA este de importanță imensă pentru ŠKODA. De aceea, am înnoit acum complet acest model. Rezultatul: cea mai bună ŠKODA din toate timpurile. Este un automobil chiar și mai spațios, mai practic și mai sigur ca niciodată. Prezentând noua generație, acum, la a 60-a aniversare a modelului, am făcut un mare pas înainte.
OCTAVIA a contribuit în manieră decisivă la evoluția pozitivă a companiei și a mărcii din ultimele 6 decenii. Sunt încrezător că noua generație își va juca mai departe cu brio acest rol de motor al dezvoltării noastre.”A patra generaţie a modelului OCTAVIA modern, lansat în 1996, va consolida în continuare poziția centrală a acestui model în cadrul gamei mărcii.
Produsă în peste 7 milioane de exemplare produse, OCTAVIA este de mulți ani un model foarte apreciat atât în țara de proveniență, Republica Cehă, cât și pe multe alte piețe de pe glob. Motivele sunt evidente: modelul are un design modern și tehnologie modernă, este eficient, foarte practic și de calitate superioară. Totodată, mașina oferă spațiu extrem de generos și un excelent raport valoare/preț. Mai mare și mai atractivă, OCTAVIA a crescut acum și mai mult, grație noilor sale proporții și este acum și mai atractivă decât modelul anterior, datorită celor mai noi dezvoltări ale limbajului de design ŠKODA.
La o lungime de 4.689 mm, limuzina este cu 19 mm mai lungă decât generația precedentă, iar versiunea COMBI cu 22 mm mai lungă. Lățimea a crescut cu 15 mm. Capacitatea portbagajului COMBI, care este cea mai mare din segmentul acesta de automobile, a crescut cu 30 l, la 640 l. Limuzina oferă o capacitate a portbagajului de 600 l, ceea ce înseamnă un plus de 10 l față de generația trecută.
Noua mască frontală a mașinii și noile faruri atractive atrag atenția imediat și în dotarea standard includ tehnologie LED pentru luminile de întâlnire, de drum și luminile de zi. Luminile de poziție, cele de frână și proiectoarele de ceață dispun, de asemenea, de LED-uri. Barele de plafon cu un design nou, aplatizat, pun și mai bine în valoare silueta modelului OCTAVIA COMBI, pe când limuzina aproape că pare a fi un coupe, după forma profilului său. Jantele din aliaj de până la 19 inchi conferă tuturor versiunilor o alură plină de forță. În gama de culori exterioare au fost introduse trei noi opțiuni: Negru Crystal, Albastru Lava și Albastru Titan. Pachetul Dynamic este o dotare opţională, la fel ca ramele cromate de la geamuri și barele eloxate pe plafon.
Interior nou, cu planșă de bord pe mai multe niveluri
Conceptul nou de design interior oferă un volan cu design nou, cu două spițe, ce poate fi echipat opțional cu încălzire și poate fi comandat și în versiune multifuncțională. Volanul multifuncțional are comenzile noi, permițând șoferilor să folosească 14 funcții diferite fără să-și ia mâinile de pe volan. La bordul care, de asemenea, are design nou, se observă structura modulară, aranjată pe mai multe niveluri, precum și display-ul central montat fără suport în spate. Consola centrală este elegantă, aerisită și rafinată cu detalii cromate, la fel ca panourile ușilor și mânerele ușilor. Materiale maleabile noi conferă interiorului un aspect premium, iar iluminarea ambientală cu LED adaugă tușe speciale de design pentru portierele din față și pentru bord, iluminându-le indirect. Șoferul poate selecta din până la 30 de nuanțe RGB și poate chiar alege o culoare pentru bord și ușile frontale și alta pentru zona picioarelor. De asemenea, el poate alege scenarii coordonate de iluminare.
Display-ul head-up și scaunele Ergo
Opțional, puteți echipa mașina cu scaunele Ergo ce sunt deosebit de confortabile pentru spate. Printre altele, acestea oferă funcție de masaj și sunt oferite în premieră pentru ŠKODA. În versiunea de top, aceste scaune pot fi, de asemenea, ventilate și sunt distinse cu certificatul Campaniei Germane pentru un Spate mai Sănătos. Display-ul head-up opțional este o altă premieră în gama ŠKODA și proiectează direct pe parbrizul (opțional încălzit) informații importante ca de exemplu viteza, instrucțiunile de navigație, indicatoarele de circulație detectate și sistemele de asistență activate. Sistemul climatizare Climatronic cu reglaje pe trei zone este oferit pentru prima dată în gama de dotări disponibile pentru OCTAVIA. Folosind sistemul opțional de acces fără cheie (KESSY), acum puteți deschide de la început oricare dintre cele patru uși ale mașinii. Dotarea standard mai include și geamurile laterale electrice și frâna de parcare electromecanică. ŠKODA OCTAVIA este disponibilă și cu geamurile laterale din față cu izolare acustică adițională, pentru a reduce și mai mult zgomotul din cabina pasagerilor.
DSG cu tehnologe shift-by-wire și farurile Matrix full-LED
Noua OCTAVIA este prima ŠKODA ce face uz de tehnologia shift-by-wire pentru operarea transmisiei DSG. Aceasta transmite electronic selecțiile șoferului către cutia de viteze. În locul familiarului levier DSG, acum se găsește un nou modul de comandă poziționat în consola centrală, cu un mic comutator pentru selectarea modurilor, plus butonul P pentru parcare. Farurile full-LED Matrix sunt oferite opțional și permit șoferului să țină în permanență luminile de drum activate, fără a-i deranja pe ceilalți participanți la trafic. Blocurile optice spate full-LED au integrate elemente cristaline de design și sunt, alături de luminile de semnalizare dinamice și funcţia animată Coming Home/Leaving Home, alte dotări opționale atractive.
Sistemele de siguranță, precum asistentul pentru evitarea coliziunilor, asistentul la virare, asistentul de avertizare la ieșirea din mașină și funcția locală de avertizare pentru trafic sunt, de asemenea, noi pentru ŠKODA. Printre alte funcții se numără Area View, Side Assist și tempomatul predictiv, care, împreună cu versiunea actualizată a funcției de identificare a indicatoarelor de circulație și sistemul Lane Assist adaptiv, precum și cu asistentul pentru ambuteiaje și Emergency Assist, compun pachetul sistemului Travel Assist. În baza sistemului Hands-on-Detect, acest sistem, de asemenea, verifică dacă șoferul atinge în permanență volanul. În cazul unei coliziuni, ocupanții sunt protejați de cele până la 9 airbag-uri, inclusiv un airbag pentru genunchii șoferului și airbag-uri laterale pentru locurile spate.
Sisteme alternative de propulsie noi și motoare eficiente cu ardere internă
OCTAVIA este acum mai eficientă și mai atentă cu mediul ca niciodată, oferind totodată cea mai mare varietate de sisteme de propulsie din istoria modelului. Pentru prima dată, gama include și un hibrid plug‑in, adică OCTAVIA iV, precum și modelul OCTAVIA RS iV (detalii la pagina 18). Motorul pe benzină 1,4 TSI și motorul electric generează împreună 150 kW (204 CP) pentru a propulsa OCTAVIA iV. Având o capacitate de 37 Ah și furnizând 13 kWh, bateria litiu-ion de înaltă tensiune permite o autonomie electrică de până la 60 km, conform ciclului WLTP. O parte dintre motoarele pe benzină, ce au fost acum optimizate, sunt echipate cu tehnologia inovatoare micro-hibridă, iar motoarele diesel sunt oferite în versiunea EVO de ultimă oră și au emisii de oxizi de azot cu până la 80% mai mici. Această gamă largă de motorizări oferă puteri între 81 kW (110 CP) și 150 kW (204 CP).
Versiunile e-TEC echipate cu cea mai nouă generație de motoare pe benzină EVO 1,0 TSI sau 1,5 TSI dispun de tehnologie micro-hibridă când sunt echipate cu transmisia automată DSG. Folosind un motor electric de 48-V care are rol de demaror și de alternator și este antrenat de o curea, precum și o baterie litiu-ion de 48-V, sistemul recuperează energie la frânare și susține motorul cu ardere internă, oferindu-i cuplu electric adițional și permițând rularea liberă cu motorul termic complet oprit.
Motoarele diesel 2,0 TDI EVO fac uz de un nou tip de tratare a gazelor cu dublu dozaj, la care soluția AdBlue® este injectată țintit în fața celor două convertoare catalitice, aranjate consecutiv, unul după celălalt. Controlul dinamic al șasiului inclusiv funcţia de selectare a modului de condus (Driving Mode Select) este o dotare opțională permite acum modificarea cursivă a diferiților parametri, precum setările suspensiilor, amortizoarelor și direcției, sau modului de funcționare a transmisiei automate DSG.
Sisteme de infotainment de ultimă oră și afișajul Virtual Cockpit avansat
OCTAVIA oferă spre alegere patru sisteme de infotainment din cea mai nouă generație. Acestea au ecrane cu diametrul între 8,25 și 10 inchi. Anumite sisteme pot fi chiar controlate prin gesturi sau comandă vocală, cu ajutorul asistentului digital Laura. Sistemul de navigație cel mai avansat se numește Columbus și poate, în premieră, afișa hărțile navigației la zoom diferit față de afișajul Virtual Cockpit de 10,25 inchi, afișaj ce a fost, de asemenea, îmbunătățit, fiind acum și mai ușor de folosit. Această nouă funcție de zoom poate fi ajustată cu ajutorul unui așa-numit Touch Slider ce poate fi, de asemenea, folosit pentru reglarea volumului.
OCTAVIA este în permanenţă on-line, datorită eSIM-ului integrat, permițând astfel și accesul permanent la cele mai noi servicii on-line mobile ŠKODA Connect. Printre aceste servicii se numără și eCall, care este o funcție obligatorie în UE, precum și accesul de la distanță la automobil și aplicații de infotainment susținute și prin date on-line. Mașina poate fi echipată cu până la cinci port-uri USB: două în consola centrală faţă, pentru încărcarea și conectarea dispozitivelor multimedia și a stick-urilor USB și încă trei, dintre care unul poate fi integrat în consola de deasupra oglinzii retrovizoare interioare și permite doar încărcarea. De asemenea, smartphone-urile pot fi încărcate inductiv, cu dispozitivul opțional Phone Box. Interiorul optimizat acustic și noul sistem opțional de sunet Canton asigură sunetul perfect al muzicii.
Dotări și funcții inovatoare Simply Clever
Pentru motoarele diesel, în gama de soluții Simply Clever specifice mărcii a fost inclus acum și un nou sistem practic pentru completarea solției AdBlue®. Astfel, acum șoferii pot folosi și dispozitivele de umplere de la stații ce sunt de fapt destinate prin echipare camioanelor. Pasagerii din spate pot folosi noile buzunare pentru smartphone-uri, ce sunt integrate în spătarele scaunelor frontale și sunt lansate acum în premieră pentru ŠKODA. Pachetul pentru dormit destinat locurilor din spate este acum, de asemenea, introdus ca dotare opțională pentru OCTAVIA COMBI. De asemenea, acum pot fi comandate noile parasolare retractabile pentru geamurile laterale din spate, iar buzunarul multifuncțional de sub sistemul de acoperire a portbagajului este oferit atât pentru limuzină, cât și pentru COMBI. Versiunea break poate fi, de asemenea, echipată cu un sistem de acoperire a portbagajului cu retractare automată. Compartimentul de depozitare din portierele din faţă poate găzdui acum o perie în locul umbrelei cu care marca ne-a obișnuit deja. iar pâlnia integrată în capacul rezervorului pentru lichidul de spălare a parbrizului este o premieră adițională pentru OCTAVIA.