Unde ai locui dacă te-ai putea deplasa la serviciu într-o mașină autonomă, complet funcțională, conectată și confortabilă? Cum ar fi dacă ai avea acces la această mașină pe baza unui abonament? Dacă accesul ar fi asigurat de angajator, care ar fi firma pentru care ți-ar plăcea să lucrezi?
Sunt doar câteva perspective asupra nenumăratelor scenarii și întrebări ivite în dezvoltarea noului concept Volvo Cars - Volvo 360c, dezvăluit astăzi ca parte a viziunii companiei asupra viitorului mobilității - autonomă, electrică, conectată și sigură - care poate permite Volvo Cars să intre pe noi piețe în creștere.
Conceptele conturate reflectă potențialul de schimbare fundamentală când vine vorba de modul de viață al oamenilor, transformând timpul petrecut călătorind din unul neproductiv și plictisitor în minute sau ore utile și plăcute pe drum.
”Conceptul 360c explorează ce poate deveni posibil când eliminăm șoferul uman, folosind noile libertăți în design și în recâștigarea timpului - e o imagine asupra modului în care tehnologia condusului autonom va schimba lumea, așa cum o știm. Posibilitățile sunt uluitoare”, spune Mårten Levenstam, Vice Președinte Senior al Strategiei Corporate la Volvo Cars.
Călătoriile în mașini complet autonome și electrice oferă o serie de avantaje privind siguranța și beneficii asupra mediului, cum ar fi mai puțină poluare, mai puține blocaje în trafic, și multiple avantaje privind sănătatea și stilul de viață a celor care trăiesc în oraș. De asemenea, oferă mai multă libertate în alegerea reședinței, reducând presiunea asupra prețului imobilelor și favorizând obținerea de proprietăți mai accesibile.
”Apropierea de oraș va deveni tot mai puțin importantă pentru oameni, iar acesta este doar un exemplu prin care se reduce povara deplasărilor neproductive”, a spus Mårten Levenstam. ”Birourile mobile 360c fac viabilă opțiunea de a trăi la distanțe mai mari de oraș și de a folosi timpul într-un mod mai plăcut și mai eficient.”
360c se bazează pe mașini complet autonome și electrice fără șofer uman. Reinventează felul în care oamenii călătoresc, în care interacționează cu familia, prietenii și cunoștințele și modul în care pot câștiga timp pe parcursul călătoriilor.
Conceptul prezintă patru moduri de utilizare posibile pentru vehiculele autonome - un mediu pentru somn, un birou mobil, un living și un spațiu de entertainment - reprezentând o opțiune de călătorit atractivă care ar putea concura cu companiile aeriene, feriviare sau de transport rutier, dar cu avantaje competitive privind confortul, conveniența și intimitatea.
Cu 360c, Volvo Cars explorează oportunități de a extinde modelul de business mai presus de ideea de producător tradițional de mașini. Compania anticipează un interes puternic din partea consumatorilor din industrii diferite.
Un exemplu în acest sens îl reprezintă potențialul lui 360c ca un concurent pentru companiile aeriene ce asigură călătorii pe distanțe scurte, o industrie de miliarde de dolari care cuprinde companiile aeriene, fabricanții de aeronave și alți furnizori de servicii. Mediul pentru dormit creat în 360c oferă călătorii de primă clasă din punctul A în punctul B, fără inconvenientele legate de verificările de securitate de la aeroport, așteptările la cozi, zgomotele și agitația din aeroport.
”Privim 360c ca un punct de start pentru noi conversații, cu mai multe idei și răspunsuri care vor veni în timp, pe măsură ce învățăm noi lucruri”, spune Mårten Levenstam.
"Cu toate acestea, considerăm că mașinile complet autonome au potențialul de a schimba în mod fundamental societatea noastră în mai multe moduri. Vor avea un impact profund asupra modului în care oamenii călătoresc, asupra modului în care proiectăm orașele noastre și modului în care folosim infrastructura. Dar compania noastră reprezintă doar una dintre multele părți interesate, așa că lansăm o invitație deschisă pentru o discuție amplă, pe măsură ce societatea învață cum să profite la maximum de această tehnologie revoluționară.”