Model testat - SEAT Ibiza 2017 1.0 'Style',LHD, hatchback in cinci usi, model 2017.
Punctaje de top: pasageri adulti, pasageri copii, pietoni si sisteme de siguranta.
Seat Ibiza a obtinut calificativul maxim de cinci stele de la organizatia europeana independenta care evalueaza nivelul de siguranta oferit de autovehicule - Euro NCAP. Modelul Ibiza 2017 a inregistrat rezultate remarcabile in categoriile: pasageri adulti, pasageri copii, pietoni si sisteme de siguranta, fiind desemnat astfel unul dintre cele mai sigure vehicule din segmentul din care face parte.
Compartimentul pentru pasageri al modelului Ibiza 2017 a ramas stabil in testul offset frontal. Analizele manechinului au indicat o buna protectie a genunchilor si femurului atat pentru sofer, cat si pentru pasager. Seat a aratat ca un nivel similar de protectie ar fi acordat ocupantilor de diferite marimi si celor care se aflau in pozitii diferite. In testele de impact lateral Ibiza a primit punctaj maxim pentru protectia oferita tuturor partilor critice ale corpului. La testul de impact lateral mai sever, protectia toracelui a fost adecvata, iar cea a altor regiuni ale corpului a fost buna. O evaluare geometrica a scaunelor din spate a indicat, de asemenea, o protectie buna impotriva socului. Ibiza are un sistem autonom de franare de siguranta autonoma. In testele privind functionalitatea sa la viteze reduse tipice de conducere in oras, la care sunt cauzate multe raniri prin lovire, sistemul a functionat bine, cu coliziuni evitate la toate vitezele de testare.
In testul offset frontal, protectia manechinului de 10 ani a fost buna. Cu toate acestea, citirile din manechinul de 6 ani au indicat o protectie slaba a pieptului si o protectie marginala a gâtului. In testul de bariera laterala, protectia manechinului de 6 ani a fost buna. Airbagul frontal al pasagerului din fata poate fi dezactivat pentru a permite folosirea unui sistem de siguranta pentru copii orientat spre spate în acea pozitie de sedere. Informatii clare sunt furnizate soferului iar sistemul a fost recompensat.
Un memento pentru centura de siguranta este standard pentru scaunele din fata si spate. Testele sistemului autonom de frânare de urgenta la viteze pe autostrada au demonstrat performante bune. Ibiza are un sistem de limitare a vitezei stabilit de sofer ca echipament standard, dar nu este echipat cu un sistem de asistenta pentru depasirea benzii.