Model testat - Škoda Kodiaq 2.0 TDI "Ambition", LHD, SUV in cinci usi, clasa Large Off-Road.
Punctaje de top: pasageri adulti, pasageri copii, pietoni si sisteme de siguranta.
Skoda Kodiaq a obtinut calificativul maxim de cinci stele de la organizatia europeana independenta care evalueaza nivelul de siguranta oferit de autovehicule - Euro NCAP.
Modelul Kodiaq a inregistrat rezultate remarcabile in categoriile: pasageri adulti, pasageri copii, pietoni si sisteme de siguranta, fiind desemnat astfel unul dintre cele mai sigure vehicule din segmentul din care face parte.
Ocupanti adulti
Compartimentul pentru pasageri al modelului Kodiaq a ramas stabil in testul offset frontal. Analizele manechinului au indicat o buna protectie a genunchilor si femurului atat pentru sofer, cat si pentru pasager. Skoda a aratat ca un nivel similar de protectie ar fi acordat ocupantilor de diferite marimi si celor care se aflau in pozitii diferite.
In impactul frontal al barierei rigide protectia pentru pieptul soferului a fost considerata ca fiind marginala si cea a tuturor celorlalte zone critice ale corpului ca fiind buna sau adecvata atat pentru sofer cat si pentru pasagerul din spate. Kodiaq a obtinut puncte complete in testul de bariera laterala, cu o buna protectie a tuturor regiunilor critice ale corpului. In cazul impactului mai sever al polului lateral, protectia toracelui a fost adecvata, iar cea a altor zone a fost buna. Testele efectuate pe scaunele din fata si pe tetiere au demonstrat o buna protectie impotriva ranilor in cazul unei coliziuni din spate. O evaluare geometrica a scaunelor din spate, inclusiv al treilea rand optional, a indicat protectia marginala a loviturilor de soc.
Kodiaq dispune de un sistem autonom de franare de urgenta standard, care functioneaza la viteze reduse, tipice de conducere in oras. In testele privind functionalitatea sa la viteze reduse tipice de conducere in oras, la care sunt cauzate multe raniri prin lovire, sistemul a functionat bine, cu coliziuni evitate la toate vitezele de testare.
Ocupanti minori
In testul offset frontal, protectia manechinului de 10 ani a fost relativ slaba. Cu toate acestea, citirile din manechinul de 6 ani au indicat o protectie buna sau adecvata. In cazul impactului mai sever al polului lateral toate zonele corpului ocupantilor minori au fost bune. Airbagul frontal al pasagerului din fata poate fi dezactivat pentru a permite folosirea unui sistem de siguranta pentru copii orientat spre spate în acea pozitie de sedere. Informatii clare sunt furnizate soferului iar sistemul a fost recompensat.
Sistemul de reținere universal al grupului de ocupanti minori 0+ nu a putut fi instalat corespunzător pe scaunele din spate și nu ar trebui să fie utilizate sisteme de siguranță universale în scaunele din rândul opțional. În caz contrar, sistemele de reținere ar putea fi instalate și adaptate corespunzător.
Pietoni
Protectia oferita capului unui pieton lovit a fost buna sau adecvata pe cea mai mare parte a suprafetei capotei, cu unele rezultate slabe inregistrate pe pilonii rigizi ai parbrizului. Kodiaq a obtinut puncte maxime pentru protectia oferita de bara de protectie pentru picioarele pietonilor, cu rezultate bune la toate locatiile de testare. Protectia zonei pelvisului a fost in mare parte buna, dar cu unele rezultate slabe. Sistemul autonom de franare de urgenta este capabil sa detecteze pietonii si, in incercarile acestei functionalitati, sa functioneze in mod adecvat.
Siguranta
Sistemul autonom de franare de urgenta, care functioneaza in standarde, a iesit bine in testele privind functionalitatea acestuia la viteze de autostrada, cu coliziuni evitate in aproape toate scenariile. De asemenea, standard este un dispozitiv de limitare a vitezei setat de sofer si memento-uri pentru centurile de siguranta din fata si din al doilea rand. Memento-ul pentru centura de siguranta este optionala pentru scaunele din randul al treilea.