ŠKODA îşi continuă campania în segmentul SUV. ŠKODA KODIAQ SCOUT va fi prezentată de producătorul ceh la Salonul Auto Internaţional de la Geneva (7 - 19 martie 2017) şi este o versiune de model care optimizează modelul de bază atât vizual, cât şi din punctul de vedere al capacităţii de deplasare în off-road. Aspectul său robust este accentuat de detaliile de design argintii, inclusiv scuturile inferioare distinctive din faţă şi din spate. Jantele din aliaj de 19 inchi au fost special create pentru modelul ŠKODA KODIAQ SCOUT, contribuind de asemenea la impresia de forţă transmisă de model. Pentru noua versiune a modelului sunt disponibile două variante de motor pe benzină şi două diesel. Toate dispun de tracţiune integrală.
Cu o lungime de 4,70 m, cu până la 7 locuri şi un interior şi un portbagaj cu cele mai mari dimensiuni din clasă, modelul de bază ŠKODA KODIAQ a atras multă atenţie încă de la lansare. Designul reflectă identitatea mărcii şi reprezintă o combinaţie excelentă între emoţional şi raţional. Varianta ŠKODA KODIAQ SCOUT subliniază în mod clar robusteţea şi forţa, cu elementele sale distinctive de design.
Designul - detaliile argintii îi reflectă caracterul puternic
ŠKODA KODIAQ SCOUT poate fi recunoscut la exterior în baza scuturilor inferioare, a lunetei şi geamurilor laterale spate cu tentă închisă (SunSet) care protejează de soarele prea puternic. Alături de acestea, detaliile argintii accentuează impresia de robusteţe şi subliniază caracterul plin de forţă al noului SUV de talie mare al producătorului ceh.
Grila radiatorului este încadrată de o ramă argintie. Argintii sunt şi barele de pe plafon, carcasele oglinzilor exterioare, decorurile geamurilor laterale, precum şi scuturile inferioare din faţă şi din spate, poziţionate sub barele de protecție şi divizate vizual în trei segmente.
Profilul tuturor modelelor ŠKODA KODIAQ este caracterizat prin consolele scurte, linia plafonului care coboară spre spate, extinsă vizual de montantul D, precum şi prin partea din spate retrasă. ŠKODA KODIAQ SCOUT dispune în echiparea standard de jantele din aliaj uşor de 19 inchi, special create pentru această versiune de model. De asemenea poartă o mică emblemă cu denumirea modelului pe aripa din faţă şi pe torpedou.
Dotări
Dotările şi designul interiorului sunt de asemenea pe măsura caracterului său robust. Echiparea are la bază linia de dotare Ambition. ŠKODA KODIAQ SCOUT dispune de Off-Road Assist, de pachetul de drumuri grele cu scut inferior şi protecţie motor, precum şi de Park Assist faţă şi spate. Dotările standard generoase includ funcţia Driving Mode Select (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual, Snow), care poate fi utilizată pentru a controla motorul, transmisia automată, direcţia servo-asistată şi sistemul de aer condiţionat. Modul Snow adaptează sistemele ABS, ASR, ACC (dacă este inclus în echipare), precum şi unitatea de comandă a motorului la condiţiile specifice drumurilor acoperite cu zăpadă sau polei.
Dotările standard de la interior includ volanul multifuncțional, iluminarea ambientală cu LED în 10 nuanţe, un sistem modular de infotainment (MIB) cu 8 difuzoare, scaune acoperite cu Alcantara cu emblema KODIAQ, pedalier din oțel, covoraşe textile şi emblema KODIAQ pe pragurile uşilor din faţă.
Gama de motoare
Sunt oferite câte două motoare pe benzină şi diesel:
1,4 TSI 110-kW (150 CP) 4×4, viteza maximă 197 km/h, 0-100 km/h în 9,8 secunde, consum mixt 6,8 l /100 km, 153 g CO2/km
2,0 TSI 132-kW (180 CP) 4×4, viteza maximă 207 km/h, 0-100 km/h în 8,0 secunde, consum mixt 7,3 l/100 km, 168 g CO2/km
2,0 TDI 110-kW (150 CP) 4×4, viteza maximă 197 km/h, 0-100 km/h în 9,5 secunde, consum mixt 5,3 l /100 km, 139 g CO2/km
2,0 TDI 140-kW (190 CP) 4×4, viteza maximă 210 km/h, 0-100 km/h în 8,9 secunde, consum mixt 5,7 l /100 km, 150 g CO2/km
Tracţiunea integrală
Elementul central al sistemului de tracţiune integrală este cuplajul multi-disc controlat electronic, aflat direct în faţa diferenţialului spate, adică la capătul arborelui cardanic, pentru a asigur distribuţia optimă a sarcinii pe punţi. Sistemul de tracţiune integrală funcționează rapid şi inteligent, iar unitatea sa de comandă calculează în mod constant cuplul ideal pentru partea din spate. Pierderea de tracţiune este practic eliminată datorită unui sistem de control dependent de situaţia de deplasare. În condiţii normale de deplasare, mai ales cu sarcină uşoară, cuplajul multi-disc transferă puterea provenită de la motor mai ales spre roţile faţă, în mod eficient din punctul de vedere al consumului de combustibil.
Caracterul off-road
ŠKODA KODIAQ se simte ca acasă şi pe teren dificil. Având o gardă la sol de 194 mm, modelul poate negocia cu ușurință chiar şi denivelările mari. Unghiul de rampă este de 19,7 grade; unghiurile de atac şi de degajare sunt impresionante: 22,0 şi 23,1 grade, datorită consolelor scurte. Adiţional, pachetul pentru drumuri grele, inclus în echiparea standard, protejează partea inferioară a maşinii de avarii, inclusiv motorul, sistemul de frânare şi conductele de combustibil, precum şi cablajele. Când şoseaua se termină, şoferul poate selecta modul off-road, simplu, prin acționarea unui buton. Suspensiile opţionale DCC îşi schimbă modul de funcţionare corespunzător; răspunsul acceleraţiei este uşor mai întârziat. Sistemul ABS anti-blocare permite un anumit grad de derapare pentru a crea efectul de pană în faţa roţilor. Pentru a optimiza tracţiunea în modul off-road, ASR permite un grad mai ridicat de derapare, iar diferenţialul blocabil electronic (EDL) reacţionează mai rapid. Când este necesar, asistentul pentru pornire din rampă şi cel pentru coborârea pantelor sunt activaţi - cel de-al doilea sistem menţine viteza maşinii la nivelul la care era când şoferul a intrat pe terenul înclinat.
Sistemele de asistenţă
Datorită gamei largi de sisteme de asistenţă, toate versiunile modelului ŠKODA KODIAQ definesc noi standarde în segmentul lor. Printre noile funcţii se numără Trailer Assist, Blind Spot Detect, care avertizează dacă în unghiul mort sunt alte vehicule şi Rear Traffic Alert, care la manevrare monitorizează traficul din lateral şi din spate etc. Funcţia Crew Protect Assist închide geamurile şi trapa şi tensionează centurile de siguranţă din faţă în cazul riscului de accident, funcţionând în combinaţie cu funcţia optimizată Front Assist, care include sistemul de frânare de urgenţă City şi funcţia de monitorizare a pietonilor. Funcţiile Park Assist au fost optimizate şi mai mult. Sistemul Area View este de asemenea o noutate pentru marcă: camerele video cu unghi larg integrate în faţa şi în spatele maşinii, dar şi în oglinzile laterale permit redarea pe ecranul din maşină a diferitelor perspective ale zonei din vecinătatea imediată a maşinii. Astfel pot fi redate imagini din perspectiva aeriană, dar şi imagini panoramice, de 180 de grade, incluzând zonele din faţa şi din spatele automobilului. Şoferul poate astfel conduce mai uşor în situaţiile în care vizibilitatea este restrânsă sau pe teren accidentat.
Infotainment şi ŠKODA Connect
ŠKODA KODIAQ SCOUT este echipat cu toate sistemele moderne de infotainment ale versiunii de bază a SUV-ului de talie mare. Ecranele tactile capacitive au aşa-numitul design glass (cu excepţia sistemului de sunet standard Swing). Versiunea de top, sistemul de navigaţie Columbus are un monitor de 9,2 inchi, hotspot WiFi şi modul LTE. Funcţia automată de efectuare a apelurilor de urgenţă este inclusă în dotarea standard. Serviciile online mobile ŠKODA Connect reprezintă completarea perfectă a sistemului de infotainment de ultimă oră şi definesc noi standarde în domeniul navigaţiei, al serviciilor de informare, entertainment şi asistență şi pot fi configurate folosind inclusiv computerul de acasă sau prin intermediul aplicaţiei aferente.
Premiera mondială la Salonul Auto de la Geneva
ŠKODA KODIAQ SCOUT va fi lansată la Salonul Auto Internaţional de la Geneva din 2017. Acest salon auto renumit la nivel mondial îşi va deschide porţile pentru public între 9 şi 19 martie. ŠKODA va prezenta această nouă variantă a SUV-ului său de tale mare şi numeroase alte noutăţi în hala 2, la primul nivel al Centrului de expoziţii Palexpo.