Model testat - Volvo XC60 D4 AWD Momentum, LHD, SUV in 5 usi, model 2017.
Punctaje de top: pasageri adulti 98%, pasageri copii 87%, pietoni 76% si sisteme de siguranta 95%.
Volvo XC60 a obtinut calificativul maxim de cinci stele de la organizatia europeana independenta care evalueaza nivelul de siguranta oferit de autovehicule - Euro NCAP. Noul model a devenit cel mai performant model Volvo potrivindu-se cu performanta modelului XC90, testat in 2015. Cu o protecție perfectă de 98% în ceea ce privește protecția pasagerilor adulți și cu o serie de caracteristici de asistență pentru șofer, modelul XC60 demonstrează nivelurile de siguranță disponibile pe modelele de vârf.
Compartimentul pentru pasageri al modelului XC60 a ramas stabil in testul offset frontal. Analizele manechinului au indicat o buna protectie a genunchilor si femurului atat pentru sofer, cat si pentru pasager. Volvo a aratat ca un nivel similar de protectie ar fi acordat ocupantilor de diferite inaltimi si celor care se aflau in pozitii diferite. În testul cu bariera rigidă pe toată lungimea, protecția ambelor manechine a fost bună, cu excepția pieptului pasagerului din spate, a cărui protecție era considerată marginală. Atât în testul de barieră laterală, cât și în impactul mai puternic al polului lateral, protecția zonelor critice ale corpului a fost bună, iar XC60 a obținut puncte maxime. Testele efectuate pe scaunele din față și pe tetiere au demonstrat o bună protecție împotriva rănilor în caz de coliziune în spate. O evaluare geometrică a scaunelor din spate a indicat, de asemenea, o protecție bună împotriva șocului.
Sistemul de frânare de urgență autonomă standard a reușit să obțină puncte maxime în testele privind funcționalitatea sa la viteze reduse tipice pentru conducerea orașelor, cu coliziuni evitate la toate vitezele de încercare.
În cadrul testului de offset frontal, protecția ambelor manechine de 6 ani și 10 ani a fost bună sau adecvată. În testul de barieră laterală, protecția a fost bună pentru toate părțile critice ale corpului. Airbagul pasagerului din față poate fi dezactivat pentru a permite utilizarea unui sistem de siguranță pentru copii orientat spre spate în acea poziție de ședere. Cu privire la starea airbag-ului sunt furnizate șoferilor informații clare, iar sistemul a fost recompensat. Toate tipurile de reținere pentru care a fost proiectat XC60 ar putea fi instalate și adaptate corespunzător.
Capota oferă protecție preponderent bună sau adecvată capului unui pieton lovit, cu unele rezultate slabe înregistrate doar la baza parbrizului și pe pilonii rigizi ai parbrizului. Bara de protecție a obținut puncte maxime pentru protecția piciorului pietonilor, cu rezultate bune la toate punctele de test. Sistemul autonom de frânare de urgență a obținut puncte maxime în testele detectării pietonilor, cu rezultate bune în toate scenariile de testare și la toate vitezele.
Un memento pentru centura de siguranță face parte din echipamentul standard pentru scaunele din față și din spate. Sistemul de asistență a vitezei utilizează o cameră pentru a recunoaște limitele de viteză locale și pentru a informa șoferul. Avertizarea de depasire a benzii de circulație este, de asemenea, standard și avertizează șoferul atunci când autovehiculul se îndepărtează de pe bandă și vă ajută să vă îndepărtați de marginea benzii. Sistemul autonom de frânare de urgență a obținut puncte maxime atunci când a fost testat la viteze de autostradă, cu coliziuni evitate la toate vitezele de testare și în toate scenariile.