Noul Hyundai Ioniq a primit calificativul maxim de cinci stele din partea Euro NCAP, o organizatie europeana independenta care evalueaza nivelul de siguranta oferit de autovehicule. Ioniq a obtinut rezultate remarcabile in cadrul a patru categorii: pasageri adulti, pasageri copii, pietoni si sisteme de siguranta, fiind desemnat unul dintre cele mai sigure modele din segmentul din care face parte.
Gama Ioniq dispune de o serie de sisteme standard de siguranta activa, printre care franare autonoma de urgenta (AEB), avertizare la schimbarea benzii de rulare (LDWS), asistenta la mentinerea benzii de rulare (LKAS), dar si pilot automat inteligent (SCC). Hyundai face mai accesibila mobilitatea cu emisii zero, oferind primul autovehicul din lume disponibil cu trei variante de propulsoare electrice: hibrid, electric si plug-in hibrid.
“Calificativul Euro NCAP primit de Ioniq subliniaza progresele inregistrate de producatorul auto”, a declarat Thomas A. Schmid, Chief Operating Officer al Hyundai Motor Europa. „Sistemele de siguranta activa sunt disponibile standard pentru toate cele trei versiuni, Ioniq fiind astfel unul dintre cele mai sigure autovehicule din segmentul din care face parte”.
Siguranta activa reprezinta o dotare standard pentru Ioniq
Organizatia Euro NCAP a testat sistemul de franare autonoma (AEB), disponibil standard pentru Ioniq. Sistemul avertizeaza conducatorii auto in cazul unui potential pericol, prin utilizarea senzorilor radar si a camerelor frontale, actionand in trei etape: emite semnale vizuale si acustice, controleaza frana in functie de intensitatea pericolului, aplicand o forta maxima de franare inainte de momentul impactului. Sistemul este activat la viteze de peste 8 km/h, atunci cand detecteaza un autovehicul sau un pieton, cu scopul de a evita sau minimiza riscurile unei coliziuni.
Pentru mai multa siguranta, Ioniq este echipat cu asistenta la mentinerea benzii de rulare (LKAS), care include si avertizare la schimbarea benzii de rulare (LDWS).
Sistemul avertizeaza conducatorii auto in cazul unui potential pericol, prin utilizarea senzorilor radar si a camerelor frontale, actionand in trei etape: emite semnale vizuale si acustice, controleaza frana in functie de intensitatea pericolului, aplicand o forta maxima de franare inainte de momentul impactului. Sistemul este activat la viteze de peste 8 km/h, atunci cand detecteaza un autovehicul sau un pieton, cu scopul de a evita sau minimiza riscurile unei coliziuni.
Pentru mai multa siguranta, Ioniq este echipat cu asistenta la mentinerea benzii de rulare (LKAS), care include si avertizare la schimbarea benzii de rulare (LDWS). Sistemul previne conducatorul auto acustic si vizual in cazul in care autovehiculul depaseste marcajele rutiere fara a fi semnalizat acest lucru, aplicand o forta usoara de franare. Functia a fost analizata in detaliu de Euro NCAP, trecand toate testele cu succes.
De asemenea, sistemul pilot automat inteligent (SSC), disponibil standard pentru toate versiunile Ioniq, a contribuit la obtinerea rezultatului maxim de cinci stele. Functia mentine o viteza si o distanta constante fata de autovehiculul din fata, accelerand sau actionand automat o forta de franare.
Pe langa tehnologiile testate de Euro NCAP, Ioniq dispune de sistem de monitorizare a unghiului mort (BSD), precum si de sistem de asistenta la iesirea cu spatele din parcare (RCTA). Aceste functii avertizeaza conducatorul auto cu privire la autovehiculele din jur, a pietonilor sau alte obiecte care pot provoca o coliziune in timp ce masina se afla in miscare - o caracteristica suplimentara de siguranta a modelului IONIQ.
Siguranta pasiva contribuie la rezultatul remarcabil Euro NCAP
In ceea ce priveste siguranta pasiva, structura rigida a caroserie incorporeaza in proportie de 53% otel de inalta rezistenta. Sasiul beneficiaza de o rigiditate superioara pentru mai multa manevrabilitate, precum si de un grad ridicat de absorbtie a energiei de impact si distorsiune redusa la minimum, cu scopul de a oferi protectie pasagerilor in cazul unui accident.
Imbunatatirile aduse structurii caroseriei sunt completate de bara de protectie spate armata cu fibre de inalta rezistenta, contribuind astfel la siguranta oferita de noul Ioniq. Mai mult, modelul a inregistrat un rezultat pozitiv la testele Euro NCAP datorita sistemului de sapte airbaguri - care include unul pentru genunchii conducatorului auto.
Versiunile Ioniq Hibrid si Ioniq Electric sunt disponibile pe piata din Europa, urmand ca varianta Ioniq Plug-in sa fie lansata in anul 2017.